3070441307 |
Workshop d'inclusió d'infants amb discapacitat motriu d'origen neurològic a les sessions d'educació física a l'escola ordinària |
2015-2016 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
15/2/2016 - 22/2/2016 (4 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Sant Josep |
|
trav. de Barcelona, 78-82 (Sant Vicenç dels Horts)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
04/07/2016 - 15/02/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El workshop va dirigit a fisioterapeutes, mestres i professors d’Educació Física d’escoles ordinàries que tenen algun alumne amb discapacitat física d’origen neurològic a les seves aules. L’objectiu d’aquesta formació és conèixer la filosofia de l’escola inclusiva i dotar de recursos teòrics i pràctics per tal d’ajudar a aplicar estratègies metodològiques que afavoreixin la inclusió de l’infant amb una discapacitat neurològica. Es tracta de modificar els jocs, els esports i les sessions d’educació física tradicional i fer-los aptes i divertits per a tothom.
|
| |
Objectius |
Introduir els participants en els fonaments teoricopràctics que els
capacitin per impartir activitat física inclusives en la qual pugui participar qualsevol persona, independentment de les seves habilitats motrius o cognitives i amb discapacitat o sense.L’objectiu d’aquesta formació és conèixer la filosofia de l’escola inclusiva i dotar de recursos teòrics i pràctics per tal d’ajudar a aplicar estratègies metodològiques que afavoreixin la inclusió de l’infant amb una discapacitat neurològica. Es tracta de modificar els jocs, els esports i les sessions d’educació física tradicional i fer-los aptes i divertits per a tothom.
· Donant a conèixer estratègies i estructures de sessió que facilitin la inclusió de les persones amb discapacitat en les sessions d’educació física en grups
ordinaris.
· Creant unitats didàctiques on tots els estudiats tinguin cabuda
· Facilitant un marc de reflexió sobre la inclusió i normalització social mitjançant 'educació física.
|
| |
Continguts |
1. Coneixement de la discapacitat motriu
2. Coneixement de diferents metodologies per facilitar la inclusió
Estructura
Dues sessions de 2 hores que es distribuiran en part pràctica, 90% i teòric el 10%
- Part pràctica
- Estratègies i recursos en les sessions d’educació física
- Estructura d’una sessió d’un grup/classe per arribar a tots els infants segons la diversitat de capacitats i el seu desenvolupament motor.- Realització de transferències terapèutiques usuàries de cadira de rodes i altres ortesis.
- Estructura d’una programació d’educació física inclusiva
- Part teòrica
Reflexió i posada en comú de la pràctica realitzada amb tots els participants.
Objectius
Conèixer la discapacitat motriu
Conèixer diferents transferències esportives dels infants amb discapacitat en diferents espais.
Aprendre adaptacions i orientacions didàctiques que facilitin la participació de tothom
|
| |
Formador/a |
Jordi Finestres Alberola i Carles Yepes Baldó
|
| |
Avaluació |
Evidenciar la capacitat d'adaptar i dissenyar orientacions didàctiques inclusives.
|
| |
Requisits de certificació |
Superar la fase avaluadora i assistir a les dues sessions.
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
|
| |