Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3070441307   Workshop d'inclusió d'infants amb discapacitat motriu d'origen neurològic a les sessions d'educació física a l'escola ordinària
2015-2016   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   15/2/2016 - 22/2/2016 (4 hores) de 17:30h a 19:30h
   ESC Sant Josep
   trav. de Barcelona, 78-82 (Sant Vicenç dels Horts) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VI
  
  
  
Inscripció   04/07/2016 - 15/02/2016
  
Descripció i   Metodologia:   El workshop va dirigit a fisioterapeutes, mestres i professors d’Educació Física d’escoles ordinàries que tenen algun alumne amb discapacitat física d’origen neurològic a les seves aules. L’objectiu d’aquesta formació és conèixer la filosofia de l’escola inclusiva i dotar de recursos teòrics i pràctics per tal d’ajudar a aplicar estratègies metodològiques que afavoreixin la inclusió de l’infant amb una discapacitat neurològica. Es tracta de modificar els jocs, els esports i les sessions d’educació física tradicional i fer-los aptes i divertits per a tothom.
  
Objectius   Introduir els participants en els fonaments teoricopràctics que els
capacitin per impartir activitat física inclusives en la qual pugui participar qualsevol persona, independentment de les seves habilitats motrius o cognitives i amb discapacitat o sense.L’objectiu d’aquesta formació és conèixer la filosofia de l’escola inclusiva i dotar de recursos teòrics i pràctics per tal d’ajudar a aplicar estratègies metodològiques que afavoreixin la inclusió de l’infant amb una discapacitat neurològica. Es tracta de modificar els jocs, els esports i les sessions d’educació física tradicional i fer-los aptes i divertits per a tothom.

· Donant a conèixer estratègies i estructures de sessió que facilitin la inclusió de les persones amb discapacitat en les sessions d’educació física en grups
ordinaris.

· Creant unitats didàctiques on tots els estudiats tinguin cabuda

· Facilitant un marc de reflexió sobre la inclusió i normalització social mitjançant 'educació física.
  
Continguts   1. Coneixement de la discapacitat motriu

2. Coneixement de diferents metodologies per facilitar la inclusió

Estructura

Dues sessions de 2 hores que es distribuiran en part pràctica, 90% i teòric el 10%

- Part pràctica

- Estratègies i recursos en les sessions d’educació física

- Estructura d’una sessió d’un grup/classe per arribar a tots els infants segons la diversitat de capacitats i el seu desenvolupament motor.- Realització de transferències terapèutiques usuàries de cadira de rodes i altres ortesis.

- Estructura d’una programació d’educació física inclusiva

- Part teòrica

Reflexió i posada en comú de la pràctica realitzada amb tots els participants.

Objectius

Conèixer la discapacitat motriu

Conèixer diferents transferències esportives dels infants amb discapacitat en diferents espais.

Aprendre adaptacions i orientacions didàctiques que facilitin la participació de tothom
  
Formador/a   Jordi Finestres Alberola i Carles Yepes Baldó
  
Avaluació   Evidenciar la capacitat d'adaptar i dissenyar orientacions didàctiques inclusives.
  
Requisits de  certificació   Superar la fase avaluadora i assistir a les dues sessions.
  
E-mail   se-baixllobregat6@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   -   -   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent